Před časem jsme na zpáteční cestě z jakéhosi výletu objevili prodejnu oděvů firmy Takko ve Frýdku – Místku. Nakoupili jsme „pár hadříku“ a jali se platit. Slečna u pokladny nás informovala o jejich výhodném systému, kdy při prvním nákupu dostane zákazník Takko kartu, kteroužto se prokáže při dalším nákupu a pokud předloží i pokladní lístek, obdrží slevu na další nákup. Těšíce se na další nákup jsme se vrátili spokojeni domů.

Další nákup se odehrál za pár měsíců v prodejně Takko, která je součástí Shoppingparku v Ostravě. U pokladny jsme si vzpomněli na poučení z minula, tasili Takko kartu a … nic. Slečna X nás poučila, že bez pokladního lístku z minula (který byl neznámo kde) nám nemůže započítat slevu. Chvilku jsme s ní polemizovali nad smyslem Takko karty, ale nakonec jsme to vzdali, uznajíce, že lístek nemáme a řekli si, že snad příště.

Třetí nákup se odehrál minulý týden ve stejné prodejně. S obavami jsme zamířili k pokladně a tentokráte položili na pult Takko kartu i doklad o minulém nákupu. Sakra – zase špatně! Slečna X (znáte ji z druhé návštěvy) nám, zaujata svým vysvětlováním, nepotvrdila pokladní doklad, na kterémžto chyběl důležitý údaj a to čárový kód, který byl-li by sejmut, naše peněženka by se konečně zaradovala z poskytnuté slevy. Poměrně rozčarování jsme se rozloučili s paní Y, která ještě vyslovila naději, že příště to snad vyjde a se slovy „Děkujeme, ale ve vašich prodejnách nás už neuvidíte“ jsme opustili krám. Nechci působit jako pesimista, ale vsadil bych se, že při příští návštěvě by nám chyběl doklad o zdravotním pojištění, nebo něco podobného.

Takže reklamní slogan „S Takko kartou získáte slevu na další nákup“ bych si dovolil lehce upravit: „S Takko kartou, pokladním dokladem o minulém nákupu, potvrzeném naší pracovnicí a doplněném čárovým kódem získáte slevu“. Jenže tohle by na té velké žluté reklamní ceduli u pokladny nevypadalo tak dobře.