Dominik si přál k letošním vánocům mimo jiné stavebnici velkého dopravního letadla z Lega. Párkrát jsme ji okukovali v Makru, ale pořád jsme si říkali „září – ještě je čas, říjen – ještě je čas“, až to nakonec dopadlo tak, jak to dopadnout muselo: „konec listopadu, hergot co myslíte tím VYPRODANÝ?“. Inu co, jsme moderní lidé, budeme nakupovat na Internetu, řekli jsme si a jali se hledat po internetových obchodech. Leč marně. Jindy tak zásobené sklady se před vánocemi vyprazdňovaly rychlostí třešní s mlékem opouštějících tlusté střevo a kýžený dárek nebyl k nalezení. Nakonec pomohl strejda gúgl, který na zadaný požadavek vyplivl katalogový list u firmy legacek.cz s pro nás důležitým kouzelným slůvkem „SKLADEM“:

Legacek.cz má zmatek v e-shopu

Pročetl jsem si podmínky, s potěšením shledal, že zboží by mělo dorazit nejpozději do deseti dnů, což nám pořád ještě stačilo k zabalení a umístění pod vánoční jehličnan a tak jsem tedy 10.12. objednal. Obratem přišel e-mail, kde většinu textu tvořily obchodní podmínky a jen na začátku se krčilo pár vět o mé objednávce:

Vážený zákazníku,
děkujeme že jste si vybrali náš obchod. Tímto potvrzujeme, že evidujeme Váš zájem zakoupit v našem e-shopu zboží uvedené v objednávce v příloze tohoto e-mailu.
O vyřizování Vaší poptávky budete průběžně informování prostřednictvím automatického e-mailu.
Dotazy pište na tuto adresu: objednavky@legacek.cz, nezapomeňte vždy uvádět číslo objednávky.
Zákaznické centrum
Legáček.cz

Společně jsme si oddechli a čekali na oznámení uloženého balíku na poště. Nic ale většinou není tak barevné, jak to vypadá v nabídkovém katalogu. V tomhle případě to šlo spíše do odstínu hnědé.

17.12. v půl sedmé večer dorazila následující zpráva:

Vážený pan/paní ,
zasíláme Vám pro vaší informaci stav vaší objednávky – viz REKAPITULACE STAVU JEDNOTLIVÝCH POLOŽEK v příloze TOHOTO E-MAILU
Děkujeme za Vaší objednávku.
Je nám moc líto, ale nyní nemáme skladem žádnou položku (položky) z Vaší objednávky.
Toto zboží je již bohužel zcela vyprodáno. Dle informace dodavatele není Vámi požadované zboží skladem a nemůže nám ho obratem dodat, ani garantovat žádný náhradní termín jeho expedice. Velmi se omlouváme.
Považujte proto prosím objednávku za stornovanou.
Děkujeme za pochopení.
V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na e-mailu: objednavky@LEGACEK.cz
Přeji Vám příjemný den
Zákaznické centrum LEGACEK.cz

Počítačový monitor se zalil rudou barvou, jako když Duke Nukem dostal přímý zásah. Sedm dní čekám a doufám a oni mi pak pošlou tohle, no to si snad dělají… Bohužel, nedělali. Na mou rozhořčenou (ale slušně formulovanou, i když mi to dalo hodně práce) reakci už neodpověděli. Ještě teď, když to spisuju, se mi vaří tělní tekutiny. Zajímavé bylo, že přes jejich vyhledávač už bylo zboží s kódem 7893 k nenalezení, ale přes google vyjela příslušná skladová karta stále s hrdým textem „SKLADEM“. Kdepak asi udělal autor redakčního systému chybu?

Nastala poměrně zoufalá snaha sehnat vysněnou hračku. Týden před vánocemi. Pavla obvolala skoro celý kraj a nakonec měla úspěch. V Karviné na rynku se našlo hračkářství, kde ještě jeden kousek měli. Tímto děkuji firmě Hračky Na Rynku za záchranu vánočního dárku.

Majitelům legacek.cz doporučuji přikoupit doménu legracek.cz, aby zákazníkovi bylo dopředu jasné, o jakou srandu půjde.

Do internetového krámu legacek.cz nepáchnu už ani omylem.

Poznámka: opis obrazovky je vytvořen ihned po obdržení e-mailu, kde mi sdělují, že mám smůlu.