Reklamace Kindle – čeští obchodníci, učte se!
Před časem jsem si pořídil elektronickou čtečku Kindle třetí generace. Netřeba dodávat, jak skvělý je to přístroj. Malý, lehký, pohodlný. Čím více slunce, tím čitelnější. Narozdíl od zařízení jiné značky, které na slunci umožňuje maximálně tak házet prasátka 😉
Časem jej u mě viděla jedna známá a nadchl ji tak, že slovo dalo slovo a já objednal další (ještě v době starého DPH). Kindle dorazil, já známou zaškolil a všichni byli spokojeni.
Někdy v polovině května mi známá sdělila „radostnou“ novinu, že má něco s displejem. To něco vypadalo tak, jak je to vidět na obrázku.
Vyzkoušel jsem několik postupů resetu Kindle, které jsem našel na Internetu. Počínaje běžným vypnutím, dále obnovou továrního nastavení z menu (k tomu jsem musel vzít druhý Kindle, protože na poškozeném nebylo vidět celé menu), až po „speciální“ postup, kdy se přepínač držel 30 sekund a následně se 10 sekund drželo tlačítko Home. Nic. Displej vypadal stále jako dílo abstraktního umělce. Nezbylo nic jiného, než napsat na reklamační oddělení firmy Amazon.
Přihlásil jsem se tedy 15. května do účtu své známé na stránkách amazon.com, klikl na tlačítko CONTACT US, v následujícím formuláři vybral MY KINDLE SCREEN IS FROZEN, doplnil číslo původní objednávky a napsal toto:
Hello.
I was reading the book yesterday at my Kindle. When I went to sleep, I turned it off in the middle of the book as I usually do.
At the morning I found my Kindle in the state as you can see at the following picture:
http://dl.dropbox.com/u/74646/kindle_frozen_display.jpg
Excuse me, but my conversational English is not really good, so I prefer if you could e-mail me, rather then a phonecall.
Can you help me?
Thank you for your answer.
Ještě téhož dne se mi ozval pracovník podpory a poradil mi, abych provedl kompletní reset Kindle a to následujícím způsobem:
- připojit Kindle k nabíječce
- zkontrolovat, zda svítí zelené světlo
- opatrně sundat zadní kryt
- resetovat pomocí kancelářské sponky v malé dirce popsané RESET
Taky vám tady něco smrdí? Mě taky (malá nápověda pro neznalé: Kindle 3 nemá jednoduše snímatelný zadní kryt). Nicméně jde o nejmocnější a nejchytřejší národ světa, tak je nebudu podezřívat z blbosti ne? Našel jsem si na youtube.com návod, jak sundat zadní kryt na Kindle a provedl to. Posléze jsem si našel velký detailní obrázek onoho resetovacího tlačítka/díry a prostým okem zjistil, že v mnou rozebraném kousku není:
Mimochodem po tomto zákroku, který jsem prováděl s veškerou možnou opatrností pro případ, že by ten reset skutečně pomohl a reklamace nebylo třeba, a následném zapnutí se displej trochu změnil:
Napsal jsem tedy znovu na podporu, jestli si jsou jisti tím, co mi poradili. Odpověděl mi jiný pracovník podpory, že se omlouvá za způsobené nedorozumění a že mi rád pomůže s reklamací, ale že je nutné hovořit spolu telefonicky. Na to já reagoval tím, že moje mluvená angličtina je stejná, ne-li horší, než jejich čeština. Následně jsem byl shledán politováníhodným 😉 a bylo mi doporučeno sehnat si někoho z rodiny, případně okolí, kdo by se telefonicky domluvil s pracovníkem podpory. Mi dva malí angličani zrovna odjeli se školou na desetidenní výlet do Skotska, takže jsem si řekl, že to zkusím odblekotat sám. Načež jsem zjistil, že Česka republika v seznamu zemí, kam volají z podpory zpět není. Podle instrukcí na stránkách jsem tedy poslal své telefonní číslo a čekal. V potvrzovacím mailu mi psali, že se ozvou v rozmezí 24 až 48 hodin a že se ještě jednou omlouvají a mám mít trpělivost.
Počkal jsem 4 dny a když nikdo nevolal, napsal jsem e-mail s dotazem, jestli mám ještě čekat. Další den mi přišla odpověď s další omluvou a konečným řešením. Pracovník podpory (Cole S. – tímto mu za to ještě jednou děkuji) mi psal, že je mu líto, že můj Kindle nefunguje a že to vyřídí bez telefonu a dokonce bez finančních aktivit na účtu. Jak jsem četl u jiných reklamací, Amazon nejprve odečetl v podobném případě plnou částku z účtu a následně ji vrátil. Cole S. to vyřešil tím, že mi nový Kindle poslal jako gift – dárek. Poradil mi, ať si k účtu známé doplním adresu a platební kartu, pak hodím cokoli do košíku a projdu celou nákupní proceduru až k poslednímu kroku. Tím dojde ke spojení účtu s kartou a následně mohu zboží vymazat. To jsem udělal a potvrdil to e-mailem. V posledním e-mailu mi pak napsal (nebo napsala – je Cole mužské nebo ženské jméno?), že můj nový Kindle je již na cestě a starý mám ekologicky skartovat. Pokud by byl problém s placením cla, mám veškeré náklady odfaxovat Amazonu na určené číslo k proplacení. nešlo sice o můj přístroj, ale i tak jsem byl celkem mile překvapen, protože jsem tak nějak od začátku nedoufal.
Dnes (14 dní od prvního kontaktu s reklamačním centrem a pokud odečtu ty čtyři dny, co jsem čekal, tak 10) držím nový Kindle v ruce. Sice s trochou toho administrativního chaosu, ale co už. Nedovedu si představit, že bych takhle reklamoval zboží u nějaké české firmy. Vždyť i pitomý batoh z Tesco za necelé čtyři stovky, kterému praskla spona pár dní po koupi, mi ti šmejdi nechtěli vyměnit, ale musel jsem čekat 30 dní na reklamaci.
Čeští obchodníci – učte se! Světlým vyjímkám čest!