Nenadávejte uživatelům – raději si namalujte pěkný obrázek!
Dlouho předlouho nepřibylo nic do rubriky BFU. Dnes jen krátce z domova. Aktéry zhruba desetiminutového telefonátu jsou paní Jenovéfa Všeznalá, uživatelka informačního systému TPNS (TenPosranýNovýSystém) a Nevytočitelný Anonymní Systémový Redakčně-Administrativní Technik (dále jen NASRAT).
Jenovéfa: „Dobrý den. Změnila jsem si heslo do sítě a nemohu se přihlásit do TPNS!“
NASRAT: „Dobrý den. Změna hesla do sítě souvisí jen s TPNS v pobočce v hlavním městě, jak vám bylo sděleno ve shrnujícím e-mailu před najetím nového systému TPNS dne tohoatoho.“
Jenovéfa: „A vy si myslíte, že já mám čas číst nějaké vaše e-maily? My jsme tady zavaleni prací celý den. V TPNS nic pořádně nefunguje, my pořád voláme a u vás to nikdo nebere!“
NASRAT: „Pro případ, že na oddělení IT není nikdo přítomen, což bývá jen zřídka, máte přece k dispozici službu HELPDESK, kde sepíšete svůj problém a všichni pracovníci IT dostanou okamžitě zprávu, ať jsou kde jsou.“
Jenovéfa: „Vážený! My tady celý den těžce a zodpovědně pracujeme. V podstatě celý den nemáme čas a jen píšeme a telefonujeme, tudíž nějaký HELPDESK nepřichází v úvahu!“
NASRAT: „HELPDESK není náš výmysl, ale služba schválená vedením a vnitřními opatřeními.“
Jenovéfa: „Na naší poradě byl nedávno pan ředitel a ten nic o HELPDESKU neříkal.“
NASRAT: …Začalo mu cukat levé oko…
NASRAT: „Opakuji, že pokud se nám nedovoláte, ani problém nepopíšete v HELPDESKU, tak nemáme šanci se o problému dozvědět.“
Jenovéfa: „A on se TPNS stejně ladí za pochodu a nepomáhá při práci.“
NASRAT: „Vždyť jste jej nějakou dobu testovali. Ke změně nedošlo ze dne na den. Vraťme se ale k tomu, proč jste původně volala. Funguje tedy staré heslo?“
Jenovéfa: „Ano, ale stejně to nebylo nikde napsané.“
NASRAT: „Hezký zbytek dne!“
NASRAT: …zavěšuje telefon a dlouze a intenzivně dýchá do papírového pytlíku. Pak si chvilku mlčky čmárá tužkou na papír podivné geometrické útvary, aby zbytečně nevyslovil některá slova, která by neměla být vyslovena nahlas…