Havárie kyperského letadla
Po počátečním šoku z titulní stránky dnešních novin o havárii řeckého letadla se 121 mrtvými na palubě a po přečtení několika článků a diskusí pod nimi se mi vyrojilo několik otázek:
1, Jak mohl někdo z cestujících vidět piloty zmodrat a sám být ještě naživu? Pilotní kabina je přece od prostoru pro pasažéry oddělena. V jednom článku se psalo, že piloti F16, kteří stroj doprovázeli, viděli dvě osoby pohybovat se v pilotní kabině. Jak to, že byli naživu, když ostatní už byli po smrti?
2, Letadlo po nárazu do kopce začalo hořet. Co ale hořelo, když příčinou pádu bylo údajně to, že došlo palivo?
3, Řekněte mi, jak lze odeslat ve výšce 10000 metru SMS zprávu? Copak operátoři mají až takové pokrytí? Vysvětlení: SMS bylk podvrh. V pondělí řecká policie zatkla údajného bratrance s tím, že lhal a že jméno jeho bratrance není na seznamu cestujících.[Zdroj: Idnes]
4, Podle jednoho článku letěl stroj s mrtvými ještě 50 minut pomocí autopilota, podle jiného prý došlo ke ztrátě spojení chvilku před „přistáním“. Kde je pravda?
5, Proč se nechal jeden z pilotů těsně před startem vyměnit?
6, Jak to, že není možné sehnat seznam cestujících? Vysvětlení: společnost Helios jej po dlouhých odkladech a mlžení nakonec přece jen dala k dispozici.
Těch otázek bude asi ještě víc. Kdopak odpoví rodinám cestujících…
Klíčové otázky ohledně nehody
Databáze leteckých katastrof od roku 1943